Royal National Park bushwalk

13 maart 2016 - Royal National Park, Australië

Hallo allemaal,

Op zondag 13 maart heb ik met Lisa en Sandy (meisje uit Nieuw-Zeeland) een bushwalk gemaakt in Royal National Park. Al vroeg in de ochtend pakten we de trein richting het zuiden van Sydney en we konden uitstappen bij een ingang van het park. Na een korte wc-stop bij het station gingen we op zoek naar de route, na wat twijfelen hadden we de goede route gevonden en konden we gaan genieten van een mooi stukje natuur.

De wandeling was niet heel zwaar, wel lang en zeker de moeite waard om te lopen.

Ik en Lisa

Het is misschien een beetje moeilijk te zien, maar op deze foto staan we op een grote rots. Het wandelpad waar we over moesten varieerde tussen bovenstaande- en onderstaande foto.

Wandelpad

Soms was het het zo erg dicht begroeid dat je twijfelde of je nog wel op het pad liep. Regelmatig kwamen we mensen tegen, dus we wisten wel dat we nog goed zaten en andere opties zijn er niet. Je hebt één pad en dat volg je.

Plas waar je in kon zwemmen

Bij het meer

Halverwege kwamen we deze mooie plas tegen waar je in kon zwemmen. Helaas hadden wij geen zwemspullen bij, maar we konden lekker afkoelen en wat eten in de schaduw. Na deze pauze gingen we weer verder richting het plaatsje Waterfall. We zouden ook letterlijk nog langs een waterval komen, maar dat staat los van het plaatsje.

Uitzicht

We hadden heel veel zin om de waterval te zien, maar helaas was er geen echte waterval. Het was al heel lang te droog geweest en daarom sijpelde er een beetje water van de rotsen i.p.v. een echte waterval. Een hagedis kon het wel waarderen en at rustig een appeltje op.

De ''waterval''

Hagedis

Na een wandeling van ongeveer 15 kilometer, kwamen we aan op het station waar we de trein richting huis pakten. Moe maar voldaan kwamen we thuis aan en het eerste wat we deden waren alle badkamers bezetten in het huis om lekker te douchen.

Sandy, Lisa en ik